تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تسهیل ورود و خروج زائران با نصب ۲۰ سازه در ۱۲ ورودی حرم مطهر رضوی  

  • کد خبر: ۱۸۳۸۰۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
تسهیل ورود و خروج زائران با نصب ۲۰ سازه در ۱۲ ورودی حرم مطهر رضوی
 
همزمان با دهه آخر ماه صفر و به منظور تسهیل تردد زائران امام رضا (ع) ۲۰ دروازه «گام به جلو» در ۱۲ محور ورودی حرم مطهر رضوی نصب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز برقی،سرپرست معاونت نگهداری و بهره‌برداری سازمان عمران و نگهداری حرم‌مطهر‌رضوی درباره اجرای طرح دروازه‌های هدایت «گام به جلو» گفت: به منظور تسهیل عبور‌و‌مرور زائران و نظم‌بخشی و کنترل جمعیت زائران در مبادی ورودی و در‌عین‌حال حفظ زیبایی و صیانت از هنر معماری اسلامی حرم، بیست دروازه جدید در دوازده محور ورودی حرم‌مطهر امام‌رضا (ع) طراحی و اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه پیش‌از‌این در محور‌های ورودی سازه‌های فولادی نامناسب و نازیبا قرار داشت، درباره کارکرد‌های این المان‌های هدایت، گفت: به دلیل اینکه در مناسبت‌های مختلف حرم‌مطهر‌رضوی پذیرای جمعیت و تحرک زیادی در حرم و اطراف آن است، استفاده از این دروازه‌ها ضروری بود، زیرا این المان‌های ورودی با کنترل جریان ورود و خروج افراد به حفظ امنیت کمک می‌کند.
 وی ادامه داد: این دروازه‌های جدید به‌صورت استراتژیک حرکت افراد و وسایل نقلیه را مدیریت می‌کنند، تا از ازدحام جلوگیری و موجب جریان روان جمعیت، ارتقای امنیت و حفظ صف مناسب شود. 
برقی درباره ساختار دروازه‌های «گام به جلو» گفت: این دروازه‌ها از سه ساختار ثابت، متحرک گردان و در‌های خودرویی تشکیل شده است. بخش‌های گردان امکان باز یا مسدود کردن محور و در‌های خودرویی نیز امکان ورود خودرو ازجمله خودرو‌های امدادی را فراهم می‌کند. همچنین در این سازه، اتاقک‌های نگهبانی شیشه‌ای برای حضور و استراحت موقت درنظر گرفته شده است.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->